وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی یا همان خدمات سوشیال مدیا به میان میاد، دیدگاه اولیه پست و استوری گذاشتن هست اونم فقط و فقط روی اینستاگرام.

پست و  استوری گذاشتن با سوشیال مدیا مارکتینگ تفاوت خیلی زیادی داره.

وقتی از خدمات سوشیال صحبت می‌کنیم، باید تمام شبکه های اجتماعی که مناسب کسب و کار شما هست رو به حساب بیاریم، باید مطمئن بشیم کاربران هدف یا تارگت مارکت ما، در اون رسانه ها حضور دارند و ما هم حضور فعال و پررنگی داشته باشیم.

کسب و کارهایی که فروش b2b دارند، نوع فعالیت کاملا متفاوتی باید داشته باشند، به نظر میرسه که لینکدین با تمام امکاناتی که ایجاد کرده، زمینه بهتری برای فعالیتهایی دارند که خریدار آنها، مصرف کننده نهایی نیست.

حضور در اینستاگرام برای کسب و کارهایی که مدل فروش b2b دارند، باید با هدف معرفی کسب و کار، معرفی خدمات و محصولات، معرفی تیم پشتیبانی و همکارانی که در جبهه اول با خریداران سر و کار دارند باشد.

رسانه اول در این مدل از کسب و کارها، فقط و فقط ویدیو است.

ویدیویی که با موشن‌گرافی و نور و رنگ متناسب با برند گرفته شده باشد.
ویدیوها باید کوتاه، دقیق و بسیار واضح باشند، در بخش خدمات فیلمبرداری و موشن کامل‌تر به این مبحث پرداختیم.

چرا باید از خدمات سوشیال مدیا استفاده کنیم؟

اول از همه اینکه شما بیشترین میزان سهم صدای بازار رو میتونید فقط در سوشیال مدیا ایجاد کنید، دوم اینکه در حال حاضر تقریبا ضریب نفوذ ۹۵٪ حضور مردم در رسانه های اجتماعی ، الزام حضور رو پررنگتر میکنه.

اگر در رسانه های اجتماعی نباشیم چی میشه؟

مشکل اول اینجاست که رقیب شما حتما در آنها حضور دارد. مشتریان بالقوه رقیبان شما را هر روز میبینند و با آنها درگیری عاطفی و اجتماعی پیدا می‌کنند. زنگ خطر دوم زمانی به صدا در می‌آید که جایی برای مشتری بالقوه شما وجود ندارد تا بتونه سوالاتشو از شما بپرسه، مشکلاتش رو گرم با شما در میون بگذاره و مطمئن باشه شما بهشون جواب میدید.

در نتیجه پیشنهاد اکید میشود، در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید، محتوای با کیفیت و درخور برند تولید کنید و هر روز به کاربرانی که با برندتون درگیر میشوند خوراک اطلاعاتی بدهید.

چقدر زمان لازمه تا به نتیجه برسیم؟

برای هر شاخص کلیدی عملکرد متفاوت خواهد بود، اگر تنها معرفی خدمات و محصولات باشد، میتوان گفت با یک پکیج ۳۰ ویدیویی در ۳ ماه، میتوانیم به نتیجه برسیم.
اما اگر هدف شما جذب مخاطب و ایجاد آگاهی از برند باشد، نیاز به تقویم محتوایی و فعالیته هر روزه دارید، در نتیجه تا رسیدن به ۹۵٪ از کل تارگت مارکت یا بازار هدف، هنوز باید ادامه دهید. اینجا بحث زمان مطرح نیست و تنها استمرار است که به شما کمک می‌کند.

خدمات سوشیال مدیا چقدر هزینه دارد؟

بخش هزینه‌بر خدمات سوشیال مدیا، شامل سه بخش کلی است:

  1. تولید محتوا
  2. مدیریت محتوا و تقویم محتوایی
  3. برنامه ریزی و هدف گذاری

برای تولید محتوا، ۳ نوع پست تعریف میشود:

  1. ویدیو
  2. پست تک اسلایدی
  3. پست سریالی

بهترین نوع فعالیت ترکیبی از این ۳ خواهد بود که به شما فرصت حضور پررنگ‌تر و موثرتر را می‌دهد.

چه تعداد پست در هفته باید بارگذاری کنیم؟

در زمان تحلیل اولیه، پیج‌های رقیب و شبیه باید بررسی شوند و بر اساس میزان فعالیت نسبی آنها، میزان بودجه ای که داریم و هدفهایی که مشخص می‌کنیم تعداد پستها مشخص می‌شود.

هزینه کل خدمات سوشیال مدیا چقدر می‌شود؟

ما اگر کارهای کسب و کارها رو به سه دسته کم، متوسط و زیاد تقسیم کنیم، تقریبا مشخص میشود که برای کسب و کارهایی که میخوان تازه شروع کنن: بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان.
کسب و کارهای فعال که نیاز به فعالیت بیشتر دارند: بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون
و برای مجموعه هایی که فعالیت زیادی دارند: بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون.

خدمات قابل ارائه:
(یه جدول قیمت که سه تاش بیاد)
فیلمبرداری، پست تک اسلایدی، پست اسلایدی، استوری، استوری موشن، تدوین، ویدیو گرافی، کاور ویدیو،
تمام این موارد طراحی اختصاصی با توجه به برندینگ شما انجام می‌شود.

بعد از انجام خدمات سوشیال مدیا چی بدست میارید؟

اگر بخواهیم دستاوردهای انجام این کارها رو تیتروار بیان کنیم:
ویدیوهای اختصاصی تولید شده، استوری، استوری موشن، پست های اسلایدی و تک اسلایدی.

اگر از خدمات سوشیال مدیا استفاده نکنیم چی؟

به راحتی حجم زیادی از مخاطبان را از دست می‌دهید، قیف فروش شما دچار اختلال شدید میشود و شاید نتوانید بازگشت سرمایه خوبی در دیجیتال مارکتینگ بدست آورید.
سوشیال مدیا بخش جدا نشدنی از زندگی مردم شده است، پس شما هم باید فعال باشید.
چطور اثر مرکب روی فعالیت شما تاثیر می‌گذارد؟
به راحتی در بخش های قبل دیدیم که حتی با ۶ ماه فعالیت مستمر، شما به تولید ۷۰ ویدیو، ۴۰ پست اسلایدی و تک اسلایدی میرسید. ۱۱۰ محتوای تخصصی و راجع به کسب و کار شما.
با این تعداد محتوای ارزشمند شما میتونید مطمئن باشید هرکسی که از صفحه شما بازدید میکنه، کاملا متوجه فعالیت و کارهایی که انجام میدید یا قبلتر دادین میشه.

ایمیل مارکتینگ یا سوشیال مدیا مارکتینگ؟

پیشنهاد اول ما سوشیال مدیا مارکتینگ هست، چرا که ایمیل در کشورهای غربی اولین و مهمترین کانال ارتباطی است، اما در ایران و کشورهای حاشیه، پیام رسانهای در لحظه مثل واتس‌اپ یا تلگرام کانال ارتباطی هستند. در نتیجه اگر میخواهید مطمئن شوید پیام شما به گوش مخاطبان میرسد، از سوشیال مدیا مارکتینگ استفاده کنید.
مزیت دیگر سوشیال مدیا مارکتینگ گرد آوری یک دسته مخاطبین با یک علاقه یا هدف مشخص دور همدیگر است. این بدین معنی است که شما برای ارائه سایر خدمات یا سرویسهای جدید، نیازی به بازاریابی مجدد ندارید. توجه کنید که هرچه مخاطبان با کسب و کار شما بیشتر درگیر باشند، شانس موفقیت بیشتری دارید.

همه چیز رو به کاربر نشان دهید و نترسید. آدمها از چیزهای ناشناخته میترسن.

مرحله بعد از خدمات سوشیال مدیا:

یک ضرب المثل انگلیسی هست که میگه برنامه ریزی کنید و به همون بچسبید.
یا از کتاب فروش تنها راه بقا که میگه آدمها توی بیابون به خاطر اینکه راهی نیست گم نمیشن، چون راههای زیادی هست گم میشن.
به برنامه سوشیال مدیا مارکتینگ خودتون پایبند بمونید، اجازه بدین رشد، در زمان اتفاق بیوفته. شما همیشه مسیر تبلیغات رو دارید، اما تبلیغ به معنی رشد نیست… (به تبلیغی که سیامک انصاری در تمام شبکه ها بود فکر کنید، نام برند رو به خاطر دارید؟)

مرحله بعد فعال کردن و فعال نگه داشتن مخاطبان است، شما رهبر این قبیله هستید.

دیدگاه خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند *