یک شرکت دیجیتال مارکتینگ، راهنمای شماست…

تعریف دیجیتال مارکتینگ از نظر خیلی کاربردی، یعنی بدونیم هر کدوم از مسیرهایی که داریم طی میکنیم، به کجا قراره برسه. برای هر کدوم چه برنامه داشته باشیم و چطور بررسی کنیم که آیا در مسیر درستی هستیم یا خیر.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

3-Website-Traffic

وبسایت

اولین و بزرگترین دارایی دیجیتال برای هر کسب و کاری سایت است.

1-SEO

سئو

مهمترین و با کیفیت‌ترین ورودی وبسایت شما، از گوگل است.

23-Traditional-Marketing

سوشیال مدیا

بیشترین تعداد کاربران، کسب و کار شما را در سوشیال مدیا خواهند دید.

4-Search-Engine

رپورتاژهای آگهی

دریافت بک لینک‌های با کیفیا به قدرت دامنه شما کمک می‌کند.

25-Marketing-Campaign

تبلیغات کلیکی

سریعترین راه دریافت بازدید کننده از سایت شما، تبلیغات کلیکی است.

6-Search-Volume

لینک های پرومکس

با پرومکس‌ها می‌توانید همین الان در نتیجه اول گوگل باشید.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهمه؟

محتوای متنی باید با تصاویر متناسب باشه، طراحی تصاویر با کاورهای اینستاگرام در یک تیپِ طراحی باشند. رنگهای استفاده شده در فیلمبرداری و موشن گرافی متناسب با سایت باشه. سایتهایی که بهشون تبلیغ میدیم چه نوع مخاطبی باید داشته باشند. بهترین رسانه برای رساندن صدای مجموع به مخاطبین فیلم است یا تصویر؟

چطور باید تولید کرد، چطور باید تبلیغ کرد، چطور باید درگیر کرد، چطور باید تبدیل کرد.

ما توی دیجیتال مارکتینگ، باید که از ابزارهای آنلاین برای رساندن هر چه بیشتر پیام خود به مخاطب کسب و کار استفاده کنیم.

داستان دیجیتال مارکتر و شرکت دیجیتال مارکتینگ؛

تصور کنید که مدیر فروش مجموعه تارگت فروش مثلا ۱ میلیارد تومان در ماه رو برای تیم فروش تعیین می‌کند.

و به همه اعلام می‌کنه که برای این مقدار فروش میتوانید ماهیانه ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید و این تارگت باید تا ۴ ماه آینده زده شود.

تیم مارکتینگ باید شروع به فعالیت کند تا بتواند مشتریان بالقوه را پیدا کند و پیشنهاد خرید محصول را به آنها بدهد.

از طرفی تیم دیجیتال مارکتینگ باید شروع به فعالیت کنه و کاربران به سمت بیزینس بیاره.

مدیر دیجیتال مارکتینگ یا شرکت دیجیتال مارکتینگ میاد بررسی میکنه که برای فروش ۱ میلیارد مثلا باید روزانه ۳۰۰۰ نفر از سایت دیدن کنند.

با بررسی اعداد و ارقام از بازدید کنندگان سایت، بازدید های صفحه‌های سوشیال مدیا و تعداد ورودی‌های ارگانیک می‌تواند به این نتیجه برسد که چه تعداد بازدید کننده جدید باید به سایت اضافه شوند.

(این بخش مهم است) با توجه به قدرت و قدمت دامنه، مقالات و صفحه‌هایی که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل دارند، می‌تواند حساب کند دقیقا چند محتوای جدید باید اضافه شود. چند بک لینک و رپورتاژ تهیه کند تا مقالات جدید به رتبه‌های بالایی برسند. باید مشخص کند چه تعداد ویدیو با چه محتوایی فیلمبرداری و موشن گرافی شود تا بیشترین بازدید را داشته باشد. باید مشخص کند با توجه به بودجه، چقدر تبلیغات کلیکی در چه وبسایت‌هایی منتشر کند و …

کارشناس دیجیتال مارکتینگ از اینجای کار به بعد وارد فاز سعی و خطا می‌شود. شاید اشتباه کرده باشد، شاید رسانه درستی برای اجرا نشناسد، شاید تجربه کافی وجود نداشته.

در اینجاست که یک شرکت دیجیتال مارکتینگ میتونه بسیار بیشتر به شما کمک کنه، مجموعه‌ای که تجربه‌های متفاوت و بیشتری داره، در هر لحظه در حال اجرای این کمپین‌ها است، در هر بازه زمانی چند پروژه رو پیش می‌برد که این نشان می‌دهد در این کار مهارت کافی را دارد.

استفاده درست از شرکت دیجیتال مارکتینگ

شرکت دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنه تا تمام این فعالیت و خدمات را به نیرو‌های متخصص و کارکشته در هر زمینه ای بسپارید.

نیازی نیست گرافیست، محتوا نویس، سئو مستر، سوشیال مدیا مارکتر، فیلمبردار و موشن کار استخدام کنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ تمام این کارها را برای شما انجام می‌دهد.

به‌علاوه، گزارش عملکرد‌ها، تبلیغات، پیشرفت‌ها و کارهای در دست انجام رو به شکل قابل بررسی در اختیار شما قرار می‌دهد.

یک تیم دیجیتال مارکتینگ در صورتی می‌تواند بیشترین کمک را به شما برساند که دقیقا شاخص کلیدی عملکرد درستی برای آنها تعیین یا تحویل داده باشید.

تیم دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای تقریبا به هر شاخص کلیدی عملکرد (KPI) که بخواهید میرسد، اما اینکه این رسیدن به شما کمک می‌کند یا خیر، نیازمند این است که مشاوره پذیر باشید.

در وبمارکتا ما درباره کسب و کار شما میشنویم و به شما مشاوره تخصصی و دقیق به همراه پلن اجرایی می‌دهیم. از تمام ظرفیت نیروی متخصص انسانی که داریم هم استفاده می‌کنیم تا به بهترین شکل کار پیش رود. اما این انتخاب شماست که توصیه ها عمل کنید یا خیر. (هیچ کس با داشتن برنامه غذایی به فرم دلخواه نمیرسد، با انجام دادن و پایبندی به برنامه است که می‌توانید.)

چرا باید از تیم دیجیتال مارکتینگ مارکتینگ کمک بگیریم؟

به ۸ دلیلِ مهم باید از تیم دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید:

  • هزینه تیم سازی دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است.
  • استخدام هر کدام از تخصص‌ها نیاز به پیش زمینه دارند که باید آن‌ها را داشته باشید.
  • میتونید تمام کارها رو با هم جلو ببرید و نیازی به وقفه نیست.
  • درگیر فرایند‌های استخدام، اخراج، عیدی، سنوات، مرخصی و تعطیلات نمی‌شوید.
  • بخش‌های جدید به سادگی قابل اضافه شدن هستند و نیازی نیست شما کاری انجام دهید.
  • اگر نیاز به گسترش داشتید، شرکت دیجیتال مارکتینگ این کار رو برای شما انجام میده.
  • داشتن یه تیم متخصص نیاز به صرف زمان بسیار زیاد است. 
  • تجربه تیم دیجیتال مارکتینگ بسیار بیشتر از افراد است.

استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ چقدر هزینه دارد؟

با توجه به نوع خدماتی که دریافت می‌کنید، هزینه خدمات دیجیتال مارکتینگ متفاوت است، در اینتجا سعی میکنیم ابتدایی‌ترین هزینه‌ها را معرفی کنیم:

1- طراحی سایت: طراحی سایت شرکتی، با قابلیت چند زبانه کردن، اضافه کردن فروشگاه، کدنویسی تمیز و قابل ارتقا در حدود ۲۰ میلیون تومان (یکبار پرداخت).

2- خدمات سوشیال مدیا: مدیریت پیج، تعیین ساعت و روزهای طلایی، طراحی بنر‌ها، طراحی استوری‌ و پست گذاری + فعالیت در پیج (لایک و کامنت در پیج‌های رقیب یا شبیه با اکانت‌های فرعی) ماهیانه ۱۰ میلیون تومان.

3- سئو و تولید محتوا: برنامه ریزی سئو، آنالیز رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، تعیین هدینگ‌ها و تعداد کلمات هر محتوا، تشکیل ساختار هر نوع محتوا، ماهیانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان.

خدمات فیلمبرداری و موشن گرافی: فقیلمبرداری با دوربین ۴k، تجهیزات کامل نور پردازی و صدابرداری، ۱۰ دقیقه ویدیو ادیت شده (۱۰ کلیپ ۱ دقیقه‌ای)، ایده پردازی، اسکریپت نویسی. ۱ جلسه ۴ ساعته فیلمبرداری + ۱۰ دقیقه ادیت و تدوین: ۱۰ میلیون تومان.

معیارهای اصلی برای سنجش دیجیتال مارتینگ:

اولین مسئله، که شاید مهمترین باشد، تعداد بازدید کنندگان از کسب و کار شماست. تعداد نفراتی که به شما دسترسی پیدا می‌کنند میتوانند تعیین کنند که مسیر درست است یا خیر.

مثلا باید دقیقا حساب شود هر ۵۰ ورودی گوگل چند تومان ارزش دارد، هر ۱۰۰۰۰ ویو اینستاگرام چقدر ارزشمند است، باید دقیقا حساب کنیم ورودی های پر ارزش کدامند؟ ورودی‌های گران قیمت چقدر به نرخ تبدیل ما کمک می‌کنند و …

تعیین این فاکتور‌ها و پارامتر‌ها به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. نیاز به تخصص و تجربه دارد. نیاز به دید باز و سعی خطا‌هایی دارد که می‌توانید با مشاوره گرفتن یا استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ، جلوی این ضرر‌ها رو بگیرید و از تجربیات استفاده کنید.