چیزی که ما ازش صحبت می‌کنیم فیلمبرداری و موشن گرافی برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی یا کانال یوتیوب هست.

انواع بسیار زیادی از موشن ها چه روی تصویر، چه در قاب تصویر یا حتی به شکل خام رو میشه استفاده کرد. اما آنچه که در این میان مد نظر ما هست (به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ) اضافه کردن جذابیت‌های بصری به ویدیو برای گرفتن بازدید بیشتر و درگیری بیشتری مخاطبان است.

هدف از موشن گرافی؟ جذب حداکثری مخاطبان برای شنیدن صدای کسب و کار شما.

بهترین نوع ترکیب المان‌های ویدیویی و تصویر پردازی، فیلمبرداری و موشن گرافی است. چرا که میتونیم هم کیفیت قابل توجهی از تصویر فیلمبرداری شده و نورپردازی در زمان اجرا را ترکیب کنیم با المان‌های حرکتی (موشن) و کاربر را در زمان ویدیو میخکوب کنیم. (البته که پیام ارسالی هم بسیار مهم است، اما نباید از جذابیت های بصری چشم‌پوشی کرد)

چرا باید فیلمبرداری و موشن گرافی انجام بدیم؟

در چند سال اخیر با توجه بهافزایش سرعت اینترنت و ضریب نفوذ بسیار بالای شبکه‌های اجتماعی، مدیا اول برای انتقال پیام، دیگر تصویر نیست و جای خودش رو به فیلم داده.

سرعت بیشتر، شنیدن صدای گوینده، جذابیت‌های نور و تصویر، همه و همه باعث شده کاربران به فیلم و موشن بازخورد بهتری نشان دهند.

اما هنوز هم سرعت بسیار مهم است، طی تحقیقاتی که روی اینستاگرام و تیک تاک انجام شده، ثانیه‌هایی که کاربران روی ویدیو تمرکز میکنند از ۱۰ تا ۲۰ ثانیه است. اگر موفق شوید که در ۳ ثانیه اول مخاطب رو جذب کنید و نگه دارید، تنها ۷ ثانیه فرصت دارید تا پیام رو انتقال بدهید.

جنگ، چنگِ لحظه‌هاس، جنگ برای بدست آوردن ۱ ثانیه بیشتر از وقت مخاطبان. البته که بسیار هم منطقی است،تصور کنید وقتی ویدیو شما به مثلا ۲ ساعت واچ تایم میرسه، یعنی ۷۲۰۰ ثانیه پیام شما در ذهن هزاران نفر دوره شده.

خدمات فیلمبرداری و موشن گرافی چقدر زمان میبره؟

با توجه به پلن دیجیتال مارکتینگ و برنامه ای که برای خدمات سوشیال مدیا دارید، باید تعداد تقریبی جلسات فیلمبرداری و تعداد ویدیو‌هایی که از دفعه فیلمبرداری تولید می‌شود حساب شود.

معمولا در یک جلسه ۴ ساعته فیلمبرداری میتونیم تا ۱۵ ریلز تا ۱ دقیقه‌ای برای اینستاگرام یا ۷ ویدیو ۳-۴ دقیقه‌ای برای یوتیوب تهیه کنیم. این میزان رابطه مستقیم با تجربه مجری (کسی که جلوی دوربین هست) و از قبل آماده بودن سناریو‌ها دارد.

معمولا برای مجموعه‌های کوچک تا متوسط (تا ۲۰ نفر کارمند) نیاز به ۴۰ ویدیو کوتاه تا ۱ دقیقه و ۵ ویدیو اصلی برای معرفی خدمات داریم. از این تعداد ویدیو خوراک ۲ ماه سوشیال مدیا‌ تامین خواهد شد.

خدمات فیلمبرداری و موشن گرافی چقدر هزینه داره؟

در حال حاضر یک جلسه فیلمبرداری با دوربین 4k به همراه تمام تجهیزات لازم، نور، میکروفون، لنز‌های متفاوت، بک لایت و …  با مبلغ ۵ میلیون تومان شامل دستمزد فیلمبردار هزینه دارد.

برای تدوین ویدیو‌ها و اضافه کردن موشن گرافی به ویدیوها، هر دقیقه ۶۰۰ هزار تومان تمام خواهد شد.

در نتیجه برای ۴۰ ویدیو کوتاه ۱ دقیقه‌ای، ۳۹ میلیون تومان (۳ جلسه ۴ ساعته فیلمبرداری + تدوین + موشن گرافی)

هزینه‌های جانبی فیلمبرداری برای سوشیال مدیا چقدر است؟

هزینه های جانبی بیشتر شامل تجهیزات بیشتر یا فیلمبرداری از محصولات خواهد بود، برای هر جلسه فیلمبرداری مبلغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را خواهیم داشت. تمام فوتیج‌ها از منابع اصلی و با پرداخت کپی رایت در ویدیوها قرار می‌گیرد تا بتوانید از آنها در هر جایی استفاده کنید.

هزینه جانبی بعدی برای مدل خواهد بود، اگر کسب و کار شما مجری نداشته باشد، ما می‌توانیم به شما در پیدا کردن چهره برند کمک کنیم که به بهتر شدن کیفیت ویدیو‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

هزینه بعدی برای زبان‌های غیر فارسی خواهد بود. ما در وبمارکتا همکارانی داریم که به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و ترکی می‌توانند برای شما محتوا تولید کنند و جلو دوربین بروند.

پذیرایی در روز فیلمبرداری (بسیار مهمه که انرژی کادر تولید محتوا حفظ شود D:) 

با انجام فیلمبرداری برای سوشیال مدیا چی بدست میاریم؟

در صفحه خدمات سوشیال مدیا به تفصیل شرح دادیم که شما برای رشد و زنده ماندن در بازار، نیاز به مخاطب و کاربر و مصرف کننده دارید. باید کسی باشد تا محصول و خدمات شما را ببیند و برای آن پول پرداخت کند.

با استفاده از تولید ویدیو‌ با کیفیت، شما میتونید مطمئن باشید پیام شما به درستی و درخور کسب و کار شما، به گوش مخاطبین خواهد رسید، و این بسیار ارزشمند است.

از خدمات فیلمبرداری و موشن گرافی برای چه کارهایی میشه استفاده کرد؟

  • برای ساخت ویدیو‌های تبلیغاتی
  • توضیحات محصول
  • توصیح سرویس
  • لوگو موشن
  • استوری موشن 

اگر از تولید ویدیو استفاده نکنیم چطور میتونیم جبران کنیم؟

واقعیت این است که فیلم، جای تصویر را در سوشیال مدیا گرفته و کاربران دیگه به پست‌های سریالی هرچقدر‌ هم که طراحی زیبایی داشته باشند، پاسخ مثبتی نمی‌دهند.

تولید ویدیو برای کسب و کارها از آن دسته اقداماتی است که متاسفانه یا خوشبختانه جایگزینی ندارد.

مثلا اگر قرار هست شما بیزینستون رو توی یوتیوب معرفی کنید، راهی به جز ساخت کلیپ‌های خلاق و باحال ندارید.

یا اگر میخواید ۱۰۰.۰۰۰ نفر از محصول و سرویس شما با خبر شوند، ۲ راهی که دارید، تولید ۳۰ ویدیو با کیفیت یا بیش از ۵۰ میلیون تومن تبلیغات است.